10-11-2011

egeltje


Van een dennenappel kun je heel snel een leuk egeltje maken. Pas het formaat van de snuit aan aan de grootte van de dennenappel. De doorsnee van deze egel is ongeveer 10 cm. 


Begin met 15 lossen en hierop 15 vasten, dan verder haken in vasten en elke toer aan het einde 1 steek minderen. De laatste 3 toeren in zwart haken.



De oortjes afbinden............................



en het neusje omkrullen en vastnaaien ................


zodat er een soort bolletje ontstaat.


Borduur er dan een paar oogjes op, eventueel kun je met een paar draadjes achterlangs zorgen dat het hoofdje iets rond gaat staan. Zoek de leukste positie in de dennenappel en lijm(pistool) het vast.


Ik heb hem toch maar even verteld dat het de hoogste tijd wordt voor z'n winterslaap.

33 opmerkingen:

  1. Hallo Hanneke,
    Wat een schatje. Dit kan iedereen maken die alleen maar een heel klein beetje kan haken....ik dus.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superleuk! Die ga ik maken, bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. that hedgehog is fab !! im going to give it ago. will follow your blog so i dont lose how you did it !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The first photo made me laugh. Very cute hedgehog. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh cute idea! I might make some up for our Thanksgiving table.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. och!!! dat is weer leuk gedaan!!!! SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He's so very adorable and looks right at home amoung the mushrooms.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What an adorable knit and a great project idea for a gift or ornament.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Very cute! I would love it if you would share it at my link party at http://craftymomsshare.blogspot.com/2011/11/sharing-saturday-5.html. Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhh wat ontzettend leuk!! Ik word er helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig leuk egeltje is dit geworden, ik ben nieuw op je blog maar wat lees ik nu al leuk en interessante dingen ......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love the arrangement, and the little hedgehog is adorable!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schitterend idee !!!!
    originele herfstversiering

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Hanneke,
    zelf ben ik er een paar maand niet geweest(te druk) maar nu ben ik er weer. Ik heb hier heel wat bij te lezen zie ik!
    Je egeltje ziet er echt leuk uit en zo makkelijk te maken :)

    Lieve groetjes,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. That is so cute! I love it! Thanks for linking up with me. Please come back and link up again this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HOLA AMIGA,ME GUSTO TU BLOG,YA TE SIGO ,GRACIAS POR COMPARTIR TE DEJO BECHITOS

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Adorable! I just gathered and cleaned a bunch of pine cones...
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf dat ik je blogger-site even had ontmoet met dit mooie geheel. echt een tip. Dank je wel.Was op zoek naar een haakidee voor vrienden omdat ik onlangs een gehaakte egel had gekocht op een markt zie mijn G+ kanaal maar de jouwe vind ik ook echt superr en gemakkelijk om te maken ook. Dus echt dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Die van jou is trouwens ook erg leuk, En zat er nou een echte egel achter de laptop?

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips