29-03-2012

bloempot nestje


Er zijn van die plekjes in de tuin waar ik niet zo vaak komt, de natuur kan er, zeg maar, ongestoord haar gang gaan. Er woedt daar al jarenlang een heftige strijdt tussen brandnetels, kleefkruid en zevenblad en deze grondoorlog wordt gadegeslagen door een handjevol bomen.
Eén keer per jaar doorkruis ik dit struikgewas, op zoek naar de berkenboom, om er een flesje in te hangen.
Dit is best nog een hachelijke onderneming, mijn weg wordt namelijk geblokkeerd door een Berberis met gemene doornen. Maar dit jaar wachtte mij een aangename verrassing, want wat lag daar, achter de Berberis, aan de voet van een boom?


Een mooi, zacht nestje, waarschijnlijk uit de boom gewaaid. Wat een vondst zo vlak voor pasen!
Ik kreeg direct een ideetje.......ergens had ik nog een potje met plat gedroogde viooltjes, en ook nog een soort lijmvernis. De viooltjes plakte ik op een bloempot met de vernis. en daarna ging er nog een laagje over heen. Voor het ultieme voorjaarsgevoel deed ik er ook nog wat lieveheersbeestjes erbij. 


De bloempot vulde ik eerst op met een krant, om daarna de tuin in te gaan met mijn (all purpose) spatel om wat mos te verzamelen. Er is hier ergens rondom altijd wel een plekje te vinden.


Pa en ma nepvogel namen plaats op de rand van de bloempot. Ik had ook nog een kein plastic paaseitje. Het was wel stuk, ach wat een mens al niet allemaal bewaard! 


Het is best een leuk en gezellig potje geworden, alleen als ik er zo eens naar kijk, waar is dan toch het pas uitgekomen kuikentje gebleven?

7 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips