05-03-2012

disney-eieren



Ik maak wel eens tijd vrij om me te vervelen.........;-), dan hang ik wat op de bank en surf doelloos op het www.
"Rare" zoekopdrachten, ("gekke gezichten" deze keer), bij google afbeeldingen is één van mijn favoriete bezigheden, je komt echt de vreemdste dingen tegen hoor.
Als ik dan vanuit mijn ooghoek ook nog een Donald Duck op de tafel zie liggen, worden er vreemde verbindingen gelegd onder mijn hersenpan. De verveling is direct voorbij, naald, draad, schaar en vilt heb ik nodig en wel direct!! (Ach, ieder mens heeft toch zo zijn zwakke kanten?).
Ik ga petjes maken voor Kwik, Kwek en Kwak of, op z'n Amerikaans, voor Huey, Dewey en Louie.
Alvast voor Pasen, zodat de eitjes wat langer warm blijven.

1 hokje = 0.5 cm

Naai de 4 delen van de pet aan elkaar.........


en keer hem om.


Naai het klepje er aan en je petje is klaar!


Maak gezichten op de hard gekookte eieren........


en zet het petje erop.........


maar kook voor je paasontbijt wel even nieuwe eitjes.


.....................................................................................................

Ook de andere koe heeft gisteren een kalfje gekregen. We zijn blij dat alles goed is gegaan!


18 opmerkingen:

  1. Wat heb je toch altijd leuke ideetjes! De kinderen zijn de deur al en kenden de DD niet, anders had ik ze vast gemaakt met pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ontroerend, dat kalfje met zijn moeder.
    En dat spelen met gekke zoekopdrachten en het vervaardigen van grappige popjes... dat herken ik wel. Niets heerlijker, ook voor grote mensen, om te spelen met materialen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig grappig!
    Je eieren doen me denken aan de strips van Calvin en Hobbes, ik weet niet of je die kent. Calvin maakt regelmatig sneeuwpoppen die precies zulke tafereeltjes uitbeelden als die met het gebroken ei.

    Bedankt voor het opleuken van de dag, een goed begin van de week.
    (en een plus voor het idee van bierdopjes als eierdopje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die eieren onder een petje.
    Mooi dat er weer een gezond kalf bij is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, leuk om met kinderen te doen.
    Groetjes Albèrtje van knutselpret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat zeggen ze ook alweer bij kinderen? als ze zich vervelen worden juist leuke dingen uitgevonden. Nou bij ons ook dus! Wat leuk zeg...dat zou hier ook wel een heel leuke verrassing zijn op de paastafel met pubers! En ik heb nog even de tijd...leuk, leuk! Dank je voor het vervelen ;) Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Hanneke,
    wat een schattige eitjes, zo met die vilten mutsjes op...
    Wat lief hè, zo´n klein kalfje... Helemaal ontroerend vind ik dat...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als er zoveel creativiteit ontstaat na een verveelmoment, moet ik me ook maar 'ns vaker vervelen ;-)
    Erg leuk Hanneke!

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een leuk idee, die vilten hoedjes zien er supper uit:)
    Een heel fijn idee om te doen met Pasen.
    Groetjes,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. those hats on eggs are just so cute! darling picture with the broken one;-) Congratulations to mama cow xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You are too cute. :D Thanks for sharing on BeColorful
    pam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die eieren met die petjes vind ik echt kostelijk! En de gezichtjes zijn echt veelzeggend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cute! I am inviting you come and be part of my blog hop:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/03/show-your-stuff-14.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. How cute and funny :-D

    Thanks for that, had a good giggle

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I like these caps - very fun. And your picture with the broken egg, the expression of their faces is perfect! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Very cute little hats for your eggs, how fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ha aha! This is such a fun way to enjoy your eggs! Love the silly pic with the broken egg !
    Thanks so much for sharing with the Pink Hippo party!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. This 'cracks me up' (hee hee) each time I visit your blog!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips