28-03-2012

hoe bewaar je een banaan?


Boodschappen doen, dat hoef ik gelukkig niet zo vaak want de houdbare producten zijn meestal wel (rijkelijk) voorradig en het meeste verse spul komt zo uit de tuin, of uit het kippenhok / koeienstal.
De appels, peren, kiwi's en sinaasappels, die kunnen wel even (koel) liggen, maar bananen?
Ik kan er niets mee!
Of ik ze nu mooi rijp koop of nog groen, na een weekje hebben we alleen nog een paar droge, vlekkerige, niet meer zo smakelijke bananen :-(.

Maar bij sunny simple life las ik een trucje waar ik wel oren naar heb.
Natuurlijk eerst zelf even proberen, want ik ben soms wat achterdochtig, zo'n  "eerst zien en dan pas geloven" typje.

Dus kocht ik een extra tros van zes bananen,


en verdeelde die heel eerlijk in twee porties.


Om de ene portie kwam een plastic zak, goed afgesloten, want dat is het trucje :-)


Netjes naast elkaar lagen ze op het aanrecht. En na één week?


Zo.......die houden we erin!!

14 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor de tip!

    Wat ook kan: bananenbrood bakken als je (over)rijpe bananen over hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is best een handige tip. Ik ben gek op bananen en eet ze soms heel veel. Maar soms blijven er inderdaad een paar liggen. Als ze zo langer vers blijven, lijkt het me een ideale manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf bewaar ik ze altijd koel maar niet in de koelkast. Ik leg ze in de garage daar is het koel. Haal iedere dag in de keuken wat nodig is aan fruit om het op temperatuur te laten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie proef; ik ben overtuigd en ga het ook toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hanneke, bedankt voor je advies (jij mag mij altijd advies geven, als je een boek was had ik je zeker op mijn nachtkastje liggen lol)! Ik ga dat boswellia extract zeker eens googelen en die brandnetelthee probeer ik zo spoedig mogelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een goede tip, hier ook altijd bruine vlekjes op de bananen en dat hoeft dus in de toekomst niet meer!!! Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker een goede tip, die gaan we ook maar eens gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt voor de tip zal het ook eens proberen.
    Groet Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de tip, heb net meteen de banaantjes in de zak gedaan. Fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op zich een goede tip. Wel wil ik als aanvulling geven dat de wat rijpere bananen (dus met de bruine vlekken op de schil) veel zoeter zijn en dus veel lekkerder door zelfgemaakte yoghurtdrank of fruitsmoothie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige tip, ga ik proberen. Het viel me trouwens al tijden op, dat de bananen die je pakweg 20 jaar geleden kocht, langer goed bleven. Tegenwoordig koop ik vaak bananen waarvan ik in de winkel denk dat ze er goed uitzien, maar als ik dan thuiskom weet ik gewoon niet wat ik zie; alsof ze al enkele dagen op de fruitschaal hebben gelegen. Soms twijfel ik aan mezelf; heb ik nieuwe glazen in m'n bril nodig of ligt het aan het licht in de winkel?
    Lieve groet,
    Marjo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bananen kan je ook prima invriezen, het is wel makkelijk om ze voor het invriezen alvast in stukjes te snijden, dan kunnen ze zo b.v. de blender in.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kun ook alleen de topjes van de banaan in plastic inpakken. De topjes, waarmee ze aan elkaar zitten, zijn de vocht verliezende delen van de vrucht. De hele vrucht inpakken hoeft niet en ze gaan dan ook niet zweten.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips