31-03-2012

tuin schortje


Ooit wel eens binnen vijf minuten een tuin schortje gemaakt?
Het kán hoor, zelfs zonder enige naaiervaring. Het enige wat je nodig hebt is een schaar en een oude broek. Een niet meer passende broek kan natuurlijk ook, daar heb ík een hele stapel van. Netjes gestreken liggen ze, in oplopende maat, geduldig te wachten tot de kilo's er weer af zijn en de broeken weer passen.
Hun geduld wordt nooit beloond :-(.

Van wie dit ingenieuze idee oorspronkelijk is weet ik niet, ik heb het ooit eens opgeschreven, dus het stampt uit de (mijn, we waren niet zo snel) pre-computertijd.


Je neemt dus een lange broek en knipt de pijpen eraf.
(ik nam de kleinste maat, je weet maar nooit hè, ik blijf optimistisch)


Dan knip je, vanaf de rits, onder de tailleband tot aan de zijnaad,


en langs de zijnaad naar beneden.


That's it!
Je hoeft hem alleen nog maar om te draaien. De achterkant is nu de voorkant en de tailleband met knoop kun je om je middel sluiten.
Ideaal, geen wegwaaiende halfvolle zakjes met zaad meer!
Bedankt hoor, wie je ook was / bent.

16 opmerkingen:

  1. Enne.....past ie dan wel om je middel?
    :)
    Grappig idee! Lekker tuinieren maar.

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een coole tuinschort! Kan uiteraard ook voor andere doeleinden worden gebruikt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel handig, want wie bewaart die de nauw geworden broeken nu niet in afwachting van slankere tijden... Nu kunnen we dus een praktisch schortje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha erg leuk idee, ik maak van die broeken meestal een rokje, afknippen, kruis lostornen, spietjes erin en klaar.
    Maar deze is ook echt leuk, zeker met spijkerstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig handig, leuk idee en van dat elastiekje dat doe ik zelfs soms wel met gewone broeken hihi.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend slim bedacht en geweldig uitgevoerd...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb voor mijn verjaardag een eigengemaakte tuinschort gekregen... :) gemaakt van een oude PTT postzak!
    Ook zo'n geniaal ding! Leuk hé al die ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk idee! Die ga ik denk ik toch eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ideaal voor mijn zoon die tijdens de vakantie hele dagen met een hamer en spijkers in de tuin rondloopt. In één van de broeksriemlussen kan hij dan zonder probleem zijn hamer kwijt als hij even zijn twee handen nodig heeft om iets vast te pakken. Onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij was in een handomdraai klaar en is super leuk geworden! Dank voor het delen van dit idee! Mag ik hem gebruiken op mijn blog? Groetjes Zust

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips