07-05-2012

moederdag cake


Het is bijna moederdag, en ik denk even terug aan de zelfgemaakte tekeningen, knutselwerkjes en natuurlijk de  mooi geverfde klerenhanger, welke moeder heeft hem (nog) niet gekregen. De spanning op die kindersnoetjes: "zal mama het wel mooi vinden?"
En natuurlijk was het mooi, want mama's vinden alles mooi!!

Ach, das war einmahl.
Aan moederdagkadootjes doe we allang niet meer, wel is het fijn als iedereen die dag thuis komt en natuurlijk is er dan ook iets lekkers bij de koffie.
Iets lekkers met nèt iets extra's.

Ik bak dan twee cakes, een gewone en ééntje met cacao. 


Na afkoelen snijd ik ze in plakken, en probeer de plakken gelijke dik te maken.
Met een koekjessteker doe ik nu de "wisseltruc".


Het kan eigenlijk niet mislukken.


.......................................................................................

Maar misschien moet ik dit jaar toch maar wel iets vragen voor moederdag, de plotselinge, strenge vorst deze winter, heeft ook bij ons zo z'n slachtoffers gemaakt.
De hedera vond het niet leuk en laat nog geen teken van leven zien.......


maar ook de roos tegen de voorgevel zal ons dit jaar geen rozen geven, erg jammer, ik had nog grootse plannen met haar.


De grootste klus echter zullen de ligusterheggen geven. We (ik niet hoor) moeten het bij de grond afknippen of zagen in de hoop dat het weer gaat uitlopen. Bah, wat zal dat dan kaal lijken.


En wat een strop voor onze "huissperwer", die zo graag de musjes probeerde te pakken die zich hierin verstopten.


Wat het wel goed doet en overal zomaar tussen de paadjes opkomt zijn de druifjes.


Kijk, 't is dus niet alleen maar ellende.

20 opmerkingen:

  1. Leuk idee weer, zo'n cake !, alleen doen we niet aan moederdag, maar zo'n cake is natuurlijk altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof idee, zo'n moederdagcake!
    Ik schrijf al jouw ideetjes op (onder andere ook de cake in blik) ... want elk jaar opnieuw inspiratie vinden voor moederdagcadeautjes met de kleuters ... Da's niet simpel.
    Doe dus zo verder, ik ben veel met je fantstisch leuke ideeën ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer van die roos tegen de muur en dan die klimop en liguster. Het is bij jullie duidelijk kouder geweest dan bij ons in het westen. De klimop zag er wel slecht uit maar is de laatste weken helemaal bijgetrokken, zo ook de liguster, gelukkig. Jullie hebben nog een hele klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer hoor, die vorstschade. En dan ook nog zo'n flinke, uitgegroeide roos. Jammer. Hier ook een aantal rozen diep ingevroren, aan de voet komen kleine uitlopers te voorschijn. De klimroos New Dawn heeft het goed gered.
    Leuk idee, die hartjes uitwisselen met de cakes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke cake krijg je op deze manier.
    Ik ga het denk ik eens uitproberen.
    Jammer dat er zoveel planten zijn bevroren.

    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier hezelfde, de late strenge vorst heeft mijn olijfboom geveld en de vijgenboom, wat een verdriet....Een clematis is dood een andere niet. ook weinig bloesem in de fruitbomen dit jaar...
    leuk zeg die hartjes!En ik heb je recept van de paardenbloemengelei uitgeprobeerd, een waar succes, maar wel een karwij! Bedankt voor je leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb zo het idee dat ik komend weekend twee cakes ga bakken :) Wat een leuk idee! En die kleerhanger heb ik nog niet gehad, maar ja, dit wordt ook nog maar mijn vierde moederdag. Ik heb al wel broches van vlindermacaroni gekregen, vond ik ook een hoogtepunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een superleuk idee...die moederdag cake!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk idee. Bij ons hebben vast ook planten het begeven, we wachten nog even af.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee die cake, en hier is ook het een en ander dood gevroren.
    En die Moederdag cadautjes, hier word er nog altijd aan gedaan. Soms wel tot iritatie van mij kand... Al komt dit ook door het kerststuk, paasstuk, verjaardagen en vaderdag dat we cadautjes moeten kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee, ik hoop dat ik tijd heb om te bakken, ik heb mij net toegevoegd..en blijf je volgen,
    Fijne Moederdag

    Truus (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellige cake , toen ik het plaatje zag dacht hé hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen en dan zie ik die wisseltruc hihi. Ja moederdag , ik mis het ook die gedichtjes en kunstwerkjes, maar een bloemetje maakt me ook altijd heel blij......zonde hé van de planten , bij ons ook een hele mooi stamroos en klimop stukgevroren. Misschien wordt je wel verrast met wat moois voor in de tuin ......en wat een klus die heg.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een briljant idee om een gewone cake bijzonder te maken! Bedankt voor dit idee, ik ga dat zeker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. blijkbaar hebben de rozen het overal zwaar te verduren gehad ... onze rozen zijn ook grotendeels bevroren ... we hebben heel wat planten moeten vervangen ... de rest van onze beplanting heeft het overleefd !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend leuk idee, die cake !!
    Wat jammer van de heg. Bij ons leek de heg dood, maar is toch gelukkig weer uitgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ach, ik vind die druifjes toch altijd zo mooi, ze doen me aan de oprit van mijn omas oude huis denken. Opa en oma hadden een prachtige tuin bij dat huis waar ik vaak als kleine majesteit, ernaar keek hoe bijen en hommels in het vingerhoedskruid nectar gingen halen, en dan opeens een hel hoog gezoem maakten. Daar waren de blauwe druifjes met honderden in verwilderd. Je krijgt ze niet stuk, al zou je dat willen :)

    Het is een mooi gewasje.
    Ik heb nu ik zelf een tuin heb ook een aantal planten staan waar ik vroeger graag naar keek in opa en oma's tuin. De akelei heb ik gezaaid, het vingerhoedskruid is aan komen waaien en daarna gekoesterd.. Opa en oma hadden een hovenier en een grote engelse landschapstuin, ik neig meer naar cottage Gelukkig kunnen deze sterke planten in beide stijlen en hebben ze de winter goed doorstaan ... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. How fun is this! What a great idea!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great idea and the result is beautiful
    I think it's a very sweet cake

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb je al gezien dat mensen nu ook uitgestoken vormpjes (peperkoek of chocoladecake) meebakken in een cake? Je bent een trendsetter!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips