10-11-2014

Trail mix en een docu


Nu het 's avonds eerder donker wordt zijn we ook eerder "binnen". Er wordt dan gelezen, nieuwe handwerkprojecten worden opgestart en we kijken tv. Dat tv kijken is nog best een "probleem", er zijn maar weinig programma's waar wij onze aandacht tot het einde bij kunnen houden. Het liefste kijken we naar informatieve programma's waar we "wat aan hebben". Het zal misschien wel aan de leeftijd liggen......hoe vaker we ergens "niet op kunnen komen" (seniorenmomentjes),  hoe groter de behoefte om nieuwe informatie op te slaan......of zo iets :-).

Onder het kijken wordt er hier ook regelmatig geknabbeld en homemade Trail mix b.v. vinden we erg lekker. Het is eigenlijk gewoon een soort studentenhaver, maar ik vind trail mix echt zoveel lekkerder klinken.

Het lukt eigenlijk nooit om twee keer dezelfde mix te maken tenzij je alle ingrediënten nauwkeurig afweegt, iets wat aan mij niet is besteed. Gewoon alles in een kom, even schudden en klaar!


Je kunt er ook ongelofelijk mee variëren! Hier gebruik ik ongeveer gelijke delen:
-cranberrie's (gedroogd)
-pompoenpitten
-rozijnen
-zonnebloempitten
-gojibessen
-walnoten
-chocolade druppels (zoete bonus)

Het is qua kleur ook een echte herfstmix.

Variëren kan met bananenchips, pinda's, pistachenoten, amandelen, pecannoten, lijnzaad, kokossnippers enz. enz. Of voeg eens wat kerrie, gemberpoeder, kaneel oid. toe. De zaden eerst roosteren kan ook. Je ziet, de mogelijkheden zijn haast eindeloos.

Intussen hebben wij (eindelijk) de hdmi-kabel ontdekt en kijken nu regelmatig iets van you-tube in plaats van tv. De documentaire die we afgelopen week keken is een "oudje", een film van de BBC uit 2009, "A farm for the future" en Nederlands ondertiteld.


Zeker de moeite van het kijken eens waard als je dat nog niet hebt gedaan.



Verder zijn wij ook erg gecharmeerd van de colleges van de Universiteit van Nederland, er zit haast voor iedereen wel iets interessants bij! Misschien moet ik die trail mix toch maar gewoon weer studentenhaver gaan noemen.......?

Hebben jullie nog goede kijk-ideeën? 
Voel je dan vrij om ze bij de reacties te plaatsen, de winter moet immers nog beginnen!

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk die mix en nog gezond ook. Zo lekker op de bank met een paar prachtige sokken aan knabbelt dat heerlijk weg! Mooi die natuurfilmpjes hé?! Wat is de Aarde toch gul....als je het maar wilt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja voor jullie is het gewoon weer studentenhaver :) leuke tips om te kijken. Wij hebben sinds kort "nieuwe" tv (met hdmi-kabel) dus als je nog meer tips hebt. laat maar komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meestal heb ik andere dingen te doen dan tv kijken: boek lezen, spelen op de PC...
    Maar je hebt goede argumenten aangedragen om je lekkere mix toch maar weer studentenhaver te noemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik kende die inderdaad al, mooie documentaire.
    Wij hebben het zelfde probleem qua tv kijken... Ook wij kijken vaak via internet dingen, en ik vind heerlijk om uitzending gemist te gebruiken. Dan heb je al die reclames te minste niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik woon in België en bij

      ons raak je niet van de reclame verlost uitzending gemist of niet altijd, maar die reclame.

      Verwijderen
  5. Zo herkenbaar, van die TV programma's! Ik opperde dit weekend het TV abonnement stop te zetten! Kan nog niet met de pubers maar zodra ze de deur uit zijn, gaan we dat echt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker! ! Ga ik maken voor mijn zoon, goed voor hem. En wat de tv betreft:hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ga dit ook eens uitproberen want ziet er lekker uit.
    En ja, die documentaire hadden we al eens gezien. Vond deze heel mooi en heel interessant.
    Wat tv betreft worden hier allerlei films opgenomen en later , als we tijd hebben, bekeken. Voordeel is dat je de reclames snel kunt doorspoelen.

    Nog een fijne week, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij kijken ook veel TV, nemen films op en vaak documentaires van de BBC, die hebben er zo veel en goed, interesses daarin natuur, reizen, tuin, huizen antique roadshow en kookprogramma's, vaak zijn ze in Nederland wel eens nagemaakt, cash op zolder,droomhuis gezochtetc. Alleen Heel Holland Bakt en tussen kunst en kitsch zijn goed. Commerciele netten kan buiten de films die we opnemen en de reclame kunnen overslaan, me niet boeien.

    Quizen kijken we ook graag, twee voor twaalf , per seconde wijzer, in ieder geval de rustige niet de BNN dingen.

    Dergelijke mixen vind ik heerlijk en gezond maar helaas altijd de neiging er teveel van te eten en het is toch vaak calorierijk en zou ik te makkelijk aankomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, wij zijn van de 'fruithapjes' bij de tv. We hebben wel steeds vaker moeite om iets spannends, informatiefs of interessants optv te vinden. En nu kijken wij zowel in het Nederlands, Engels en het Frans.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pfff... nou nee.. eigenlijk niet! Hier gaat de tv bijna niet eens meer aan.. Hoewel.. Doctor Who was even terug op BBC, die keek ik standaard elke zaterdagavond en ook Ivo Niehe en Heel Holland Bakt kon me - met breiwerk op schoot - wel boeien. Maar verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn televisie staat al ruim 4 maanden niet meer aan en het bevalt me prima. Ik vermaak me met pc, breien, haken, borduren, lezen en poppen maken. De trail mix ga ik eens maken, ziet er heerlijk uit. Dank je voor het delen ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. YouTube-tip: Nu weet ik tenminste hoe het zit met de bijen, en wat te doen: https://www.ted.com/talks/marla_spivak_why_bees_are_disappearing?language=nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee uitzendingen van Tegenlicht: Groen Goud 1 en 2. Warm aanbevolen!
    Het gaat om de bijna ongelofelijke omvorming van een woestijnachtig gebied tot een gebied waar weer leven en hoop is, groen en water en natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Eva, leuke kijktips! Heb ze opgeslagen en we gaan ze binnenkort kijken.

      Verwijderen
  14. Die mix lijkt me heerlijk! Nu nog fijne tv...of bij iets anders...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips